Janë
katër stade bazë të zhvillimit të të kuptuarit individual të vetes dhe ndarjes
nga të tjerët. Në fazën e parë dallimi
ndërmjet vetes dhe të tjerëve është i paqartë dhe konfuz. Më vonë në foshnjëri
ka një ndërgjegjësim për ndarjen fizike të vetës nga të tjerët, por konfuzioni
për ndryshimet e brendshme qëndron ende. Më vonë me maturimin e fëmijëve ata ndërgjegjësohen
se përveç ndarjes fizike ata nga të tjerët ndahen edhe nga eksperienca e cila
ndryshon gjëndjet e brendshme. Në fund adoleshentët janë të aftë që të kuptojnë
se historia personale e gjithësecilit është unike dhe se ajo ndikon
eksperiencat e tyre të brendshme.
Marrëdhënia interpersonale:
moshatarët dhe shoqëria
Familja,
moshatarët dhe shokët e ngushtë janë përcaktuesit kryesorë të përfitimeve të
zhvillimit të fëmijëve dhe adoleshentëve. Moshatarët dhe shoqëria kanë një
ndikim të madh në angazhimin dhe performancën në shkollë dhe mund të jenë një
fondacion për themelimin e marrëdhënieve romantike. Ashtu si kompetencat
emocionale dhe kompetencat e moshatarëve janë objektiva të rëndësishme pasi
ndikojnë në rregullimin pozitiv. Gjithashtu kuptimi i shoqërisë është njësoj në
të gjithë jetën duke përfshirë empatinë ose përkatësinë, tërheqja
interpersonale tregon zhvillim progresiv (Hartup & Stevens, 1999).
Në
parashkollorë dhe në fëmijërinë e hershme qëllimi është të lidhesh me të tjerët
dhe të arrish të marrësh pjesë në mënyrë të suksesshme në aktivitetet në grup. Të
vegjlit dhe fëmijët e rinj e përkufizojnë marrëdhënien e tyre në terma të kohës
që ata shpenzojnë bashkë. Në moshën 3-4 vjeçare ata kanë preference për fëmijë
specifik, zakonisht të të njëjtës gjini. Në mezin e fëmijërisë së mesme dhe në
vazhdimësi në adoleshencë tregon një rritje të kërkimit të mbështetjes nga
moshatarët njësoj si nga kujdestarët e tyre. Një nga qëllimet e fëmijërisë së
mesme është krijimi i një shoqërie specifike. Të kenë miqë dhe cilësia e shoqërisë
është e lidhur me përfitimet adaptive. Në moshën e shkollës fëmijët kanë
mesatarisht 3-5 shokë. Shoqëria adoleshente karakterizohet nga aktivitete të përbashkëta
dhe zbulimit të vetes.
Marrëdhëniet
interpersonale janë konsideratë e rëndësishme e zhvillimit, duke ditur që koha
e harxhuar me moshatarët në adoleshencë dhe në fëmijërinë e mesme është e njëjtë
gjatë gjithë jetës.
Empatia
Diferencat në ndërgjegjësimin për
veten dhe për të tjerët ndikon në zhvillimin e sjelljeve empatike. Fonshnjëria është
karakterizuar nga distresi empatik i egocentrizmit, në të cilën foshnja ka vështirësi
në dallimin e distresit të vet dhe të tjetrit (ti qan, unë qaj). Ky stad është
i ndjekur pothuajse nga distresi empatik i egocentrizmit në të cilin fëmija i
ri mendon se ai dhe të tjerët ndjejnë të njëjtën gjë (ti qan, unë do të ndihmoj
me atë që unë dua për mbështetje). Në kuptimin e të bërit një vete e pavarur
dhe unike dhe në forcimin e kësaj sjelljet empatike bëhen më shumë komplekse. Kur
fëmijët janë të aftë që të empatizohen saktësisht me ndjenjat e dikujt tjetër të
cilët ndryshojnë shumë nga ndjenjat e tyre personale, ata janë të aftë që të
angazhohen me distresin e empatisë (ndjejnë çfarë është e duhur për situatën e
tjetrit), e cila është prezente rreth moshës 6-7 vjeç. Në fund ndërgjegjësimi
metaempatik ose reflektimi me veten në ndërgjegjsimin metakonjiktiv të
distresit empatik, rezulton se është karakteristikë e rritjes empatike.
Arsyetimi moral
Ndryshimet
konjiktive siç janë prespektiva-taking dhe mënyrat e zgjidhjes së problemit
kombinohen me sjelljen empatike dhe njohuritë emocionale udhëheqin ndryshimet në
sjelljen morale. Në teorinë klasike të arsyetimit moral të Kohlbergut
ndryshimet në zhvillimin moral të fëmijëve ndodh hap pas hapi. Ashtu si
Piazheja, Kohlberg përshkruan një teori
të zhvillimit në të cilën ndryshimet cilësore karakterizohen në arsyetimin
moral në tre stade, parakonvencional, konvencional dhe postkonvencional. Çdo
stad themelor ka nga dy nënstade të cilët reflektojnë zhvillimin tranzicional në
të menduarin moral. Disa kërkime të caktuara kanë konfirmuar një progression në
zhvillimin e arsyetimit moral dhe mbështet disa nga stadet bazë të Kohlbergut.
Konjicioni
social
Ndryshimet
social konjitive perfshijnë prespektivën e të folurit dhe vetëmonitorimin. Një
aftësi e brëndshme e vetëmonitorimit , të dyja si shprehitë dhe ndjenjat mund
të sjellin një ndryshim në vetëfokusimin ose ndryshimin e egocentrizmit te
adoleshentët. Koncepti i audiencës imagjinare dhe fabulës personale janë të
lidhura me kërkimet e Elkind dhe përfshijnë një paaftësi për të diferencuar
konceptimin e vetes me atë të të tjerëve (audience imagjinare) dhe ndjenjat e
ekzagjeruara të vetes personale (fabula personale). Është e përhapur thuajse te
të gjithë adoleshentët regresi që ata kanë në kuptimin e vetes dhe të të
tjerëve. Sidoqoftë, kriza e përkohshme në këtë konjicion e shfaqur në
adoleshencën e herët duket se është e lidhur me ndryshimet në prespektivën e të
folurit dhe reflektohet në zhvillimin social konjitiv. Gjithashtu në
adoleshencën e hershme ka dallim të audiencës imagjinare dhe besimi i fabulës
personale, këto besime shfaqen nga adoleshenca e herëshme deri në adoleshencën
e vonë dhe vazhdojnë të ndodhin me një vijimësi në vetëmonitorim.
Profili i zhvillimit
mendor
Kur
vlerësohet një fëmijë, aspektet e psikopatologjisë, simptomat ose zhvillimi
jonormal bëhet fokusi i vëmendjes klinike. Sidoqoftë, nëse ajo arrihet të
artikulohet herët, është e rëndësishme
të merret në konsideratë zhvillimi mendor. Ata të cilët pranojnë
krijimin e një profili mendor i cila ndihmon klinicistin në fokusimin e
faktorëve të zhvillimit. Imagjinoni sikur ju jeni dizenjuesi i një programi
kompjuterik i cili tregon interpretimin e përmbledhur ose profilin e zhvillimit
mendor bazuar në moshën dhe gjininë e klientit. Qëllimi i profilit të zhvillimit
mendor është që ta vendosë fëmijën në kontekste normative të zhvillimit mendor.
Çfarë lloj informacioni normativ të zhvillimit mendor do të ishte ndihmuese për
të krijuar një profil? Për shembull, në bazë të shumicës nga teoritë e zhvillimit
mendor, kush janë zhvillimet mendore
unike të çështjeve të lidhura me këtë periudhë? Kjo mund të përfshijë stade të
rëndësishme ose teori të cilat shpjegojnë proçesin e zhvillimit mendor në këtë
moshë. Në bazë të modeleve të zhvillimit fizik dhe atij motorik, si mund të
jetë eksperienca personale e gjithësecilit? Çfarë i karakterizon individët e
kësaj moshe në aspektin e rritjes fizike apo posturën dhe kontrollin e
lëvizjeve motorike fine? A janë aspekte specifike të zhvillimit konjitiv të
theksuara në këtë periudhë? A janë aftësi specifike, të fituara, të humbura apo
mbajtura? Cilat janë karaketristikat e zhvillimit emocional në këtë moshë?
Profili
i mëposhtëm (tabela 2.5) është krijuar për një fëmijë femër 6 vjeçar për të
ilustruar sesi profili i zhvillimit mendor mund të ndërtohet. Më vonë në këtë
kapitull, ne e përdorim këtë profil të zhvillimit për një rast klinik në
kontekstin e një fëmije 6 vjeçar.
Janë
katër stade bazë të zhvillimit të të kuptuarit individual të vetes dhe ndarjes
nga të tjerët. Në fazën e parë dallimi
ndërmjet vetes dhe të tjerëve është i paqartë dhe konfuz. Më vonë në foshnjëri
ka një ndërgjegjësim për ndarjen fizike të vetës nga të tjerët, por konfuzioni
për ndryshimet e brendshme qëndron ende. Më vonë me maturimin e fëmijëve ata ndërgjegjësohen
se përveç ndarjes fizike ata nga të tjerët ndahen edhe nga eksperienca e cila
ndryshon gjëndjet e brendshme. Në fund adoleshentët janë të aftë që të kuptojnë
se historia personale e gjithësecilit është unike dhe se ajo ndikon
eksperiencat e tyre të brendshme.
Marrëdhënia interpersonale:
moshatarët dhe shoqëria
Familja,
moshatarët dhe shokët e ngushtë janë përcaktuesit kryesorë të përfitimeve të
zhvillimit të fëmijëve dhe adoleshentëve. Moshatarët dhe shoqëria kanë një
ndikim të madh në angazhimin dhe performancën në shkollë dhe mund të jenë një
fondacion për themelimin e marrëdhënieve romantike. Ashtu si kompetencat
emocionale dhe kompetencat e moshatarëve janë objektiva të rëndësishme pasi
ndikojnë në rregullimin pozitiv. Gjithashtu kuptimi i shoqërisë është njësoj në
të gjithë jetën duke përfshirë empatinë ose përkatësinë, tërheqja
interpersonale tregon zhvillim progresiv (Hartup & Stevens, 1999).
Në
parashkollorë dhe në fëmijërinë e hershme qëllimi është të lidhesh me të tjerët
dhe të arrish të marrësh pjesë në mënyrë të suksesshme në aktivitetet në grup. Të
vegjlit dhe fëmijët e rinj e përkufizojnë marrëdhënien e tyre në terma të kohës
që ata shpenzojnë bashkë. Në moshën 3-4 vjeçare ata kanë preference për fëmijë
specifik, zakonisht të të njëjtës gjini. Në mezin e fëmijërisë së mesme dhe në
vazhdimësi në adoleshencë tregon një rritje të kërkimit të mbështetjes nga
moshatarët njësoj si nga kujdestarët e tyre. Një nga qëllimet e fëmijërisë së
mesme është krijimi i një shoqërie specifike. Të kenë miqë dhe cilësia e shoqërisë
është e lidhur me përfitimet adaptive. Në moshën e shkollës fëmijët kanë
mesatarisht 3-5 shokë. Shoqëria adoleshente karakterizohet nga aktivitete të përbashkëta
dhe zbulimit të vetes.
Marrëdhëniet
interpersonale janë konsideratë e rëndësishme e zhvillimit, duke ditur që koha
e harxhuar me moshatarët në adoleshencë dhe në fëmijërinë e mesme është e njëjtë
gjatë gjithë jetës.
Empatia
Diferencat në ndërgjegjësimin për
veten dhe për të tjerët ndikon në zhvillimin e sjelljeve empatike. Fonshnjëria është
karakterizuar nga distresi empatik i egocentrizmit, në të cilën foshnja ka vështirësi
në dallimin e distresit të vet dhe të tjetrit (ti qan, unë qaj). Ky stad është
i ndjekur pothuajse nga distresi empatik i egocentrizmit në të cilin fëmija i
ri mendon se ai dhe të tjerët ndjejnë të njëjtën gjë (ti qan, unë do të ndihmoj
me atë që unë dua për mbështetje). Në kuptimin e të bërit një vete e pavarur
dhe unike dhe në forcimin e kësaj sjelljet empatike bëhen më shumë komplekse. Kur
fëmijët janë të aftë që të empatizohen saktësisht me ndjenjat e dikujt tjetër të
cilët ndryshojnë shumë nga ndjenjat e tyre personale, ata janë të aftë që të
angazhohen me distresin e empatisë (ndjejnë çfarë është e duhur për situatën e
tjetrit), e cila është prezente rreth moshës 6-7 vjeç. Në fund ndërgjegjësimi
metaempatik ose reflektimi me veten në ndërgjegjsimin metakonjiktiv të
distresit empatik, rezulton se është karakteristikë e rritjes empatike.
Arsyetimi moral
Ndryshimet
konjiktive siç janë prespektiva-taking dhe mënyrat e zgjidhjes së problemit
kombinohen me sjelljen empatike dhe njohuritë emocionale udhëheqin ndryshimet në
sjelljen morale. Në teorinë klasike të arsyetimit moral të Kohlbergut
ndryshimet në zhvillimin moral të fëmijëve ndodh hap pas hapi. Ashtu si
Piazheja, Kohlberg përshkruan një teori
të zhvillimit në të cilën ndryshimet cilësore karakterizohen në arsyetimin
moral në tre stade, parakonvencional, konvencional dhe postkonvencional. Çdo
stad themelor ka nga dy nënstade të cilët reflektojnë zhvillimin tranzicional në
të menduarin moral. Disa kërkime të caktuara kanë konfirmuar një progression në
zhvillimin e arsyetimit moral dhe mbështet disa nga stadet bazë të Kohlbergut.
Konjicioni
social
Ndryshimet
social konjitive perfshijnë prespektivën e të folurit dhe vetëmonitorimin. Një
aftësi e brëndshme e vetëmonitorimit , të dyja si shprehitë dhe ndjenjat mund
të sjellin një ndryshim në vetëfokusimin ose ndryshimin e egocentrizmit te
adoleshentët. Koncepti i audiencës imagjinare dhe fabulës personale janë të
lidhura me kërkimet e Elkind dhe përfshijnë një paaftësi për të diferencuar
konceptimin e vetes me atë të të tjerëve (audience imagjinare) dhe ndjenjat e
ekzagjeruara të vetes personale (fabula personale). Është e përhapur thuajse te
të gjithë adoleshentët regresi që ata kanë në kuptimin e vetes dhe të të
tjerëve. Sidoqoftë, kriza e përkohshme në këtë konjicion e shfaqur në
adoleshencën e herët duket se është e lidhur me ndryshimet në prespektivën e të
folurit dhe reflektohet në zhvillimin social konjitiv. Gjithashtu në
adoleshencën e hershme ka dallim të audiencës imagjinare dhe besimi i fabulës
personale, këto besime shfaqen nga adoleshenca e herëshme deri në adoleshencën
e vonë dhe vazhdojnë të ndodhin me një vijimësi në vetëmonitorim.
Profili i zhvillimit
mendor
Kur
vlerësohet një fëmijë, aspektet e psikopatologjisë, simptomat ose zhvillimi
jonormal bëhet fokusi i vëmendjes klinike. Sidoqoftë, nëse ajo arrihet të
artikulohet herët, është e rëndësishme
të merret në konsideratë zhvillimi mendor. Ata të cilët pranojnë
krijimin e një profili mendor i cila ndihmon klinicistin në fokusimin e
faktorëve të zhvillimit. Imagjinoni sikur ju jeni dizenjuesi i një programi
kompjuterik i cili tregon interpretimin e përmbledhur ose profilin e zhvillimit
mendor bazuar në moshën dhe gjininë e klientit. Qëllimi i profilit të zhvillimit
mendor është që ta vendosë fëmijën në kontekste normative të zhvillimit mendor.
Çfarë lloj informacioni normativ të zhvillimit mendor do të ishte ndihmuese për
të krijuar një profil? Për shembull, në bazë të shumicës nga teoritë e zhvillimit
mendor, kush janë zhvillimet mendore
unike të çështjeve të lidhura me këtë periudhë? Kjo mund të përfshijë stade të
rëndësishme ose teori të cilat shpjegojnë proçesin e zhvillimit mendor në këtë
moshë. Në bazë të modeleve të zhvillimit fizik dhe atij motorik, si mund të
jetë eksperienca personale e gjithësecilit? Çfarë i karakterizon individët e
kësaj moshe në aspektin e rritjes fizike apo posturën dhe kontrollin e
lëvizjeve motorike fine? A janë aspekte specifike të zhvillimit konjitiv të
theksuara në këtë periudhë? A janë aftësi specifike, të fituara, të humbura apo
mbajtura? Cilat janë karaketristikat e zhvillimit emocional në këtë moshë?
Profili
i mëposhtëm (tabela 2.5) është krijuar për një fëmijë femër 6 vjeçar për të
ilustruar sesi profili i zhvillimit mendor mund të ndërtohet. Më vonë në këtë
kapitull, ne e përdorim këtë profil të zhvillimit për një rast klinik në
kontekstin e një fëmije 6 vjeçar.
Faleminderit për gjithçka Dr.Ellen! Pasi ju kontaktova për të më ndihmuar të ndaloja divorcin me burrin tim, burri im ndaloi së paraqitur dokumentet e divorcit dhe gjërat janë shumë më mirë. Siç thatë, i gjithë procesi i divorcit u anulua, gruaja e keqe që shkaktoi probleme në martesën time la burrin tim dhe tani jemi shumë të lumtur së bashku. Unë e ndaj këtë përvojë jetësore me këdo që po përballet me sfida të ngjashme në marrëdhënien e tyre, martesën apo ndonjë çështje tjetër. , mund të kontaktoni Dr Ellen në WhatsApp +2349074881619
ReplyDeleteAjo është e aftë në magjitë e mëposhtme:
* magji dashurie
* magjitë e martesës
* magjitë e parave
* magjitë e bukurisë
* Magjitë e fatit
* Magjitë e tërheqjes seksuale
* Magjitë e kurimit të SIDA-s
* Magjitë e lotarisë
* Mallkimet heqin menjëherë magjitë
* Magjitë mbrojtëse
* Parashikimet e Lotarisë
* Magjitë me fat
* Magjia e fertilitetit
* Unaza e telekinezës 💍
Email: ellenspellcaster@gmail.com
Whatsapp +2349074881619